lippuslife

Alla inlägg under december 2013

Av Filippa - 24 december 2013 09:26

Först och främst; sorry för den kassa uppdateringen, men jag har ingen blogg lust alls. Jag tänkte ta en paus, får se om jag kommer tillbaka eller inte. Men först tänkte jag ge er ett sista inlägg, ett God Jul inlägg!

 


Så God Jul på er alla kära läsare, hoppas att vi hörs snart!

 

     

//Filippa

Av Filippa - 21 december 2013 09:53

Godmorgon alla läsare!

 

Förlåt för den kassa uppdateringen igår, men idag ska det bli bättre, lovar!

Kommer antagligen upp Dagens Ridpass sen, (som nu är gårdagens ridpass XD)

 


Idag ska me and the family åka in till Alingsås och handla lite. Vet inte så mycket mer vad som kommer att hända, inget speciellt antagligen. Men det kommer mer uppdatering under dagen!

 

PS. Jag har inte så mycket blogginspo just nu, så kommentera vad ni vill att jag ska blogga om så kan vi hjälpas åt att göra min blogg bättre!

 

3 dagar kvar till jul nurå, taggaaa!

       

//Filippa

 


Av Filippa - 20 december 2013 11:17

Är jätte ledsen, besviken och arg på mig själv just nu så jag kommer inte blogga nått mer idag...

Av Filippa - 19 december 2013 15:00

Eftersom att det närmar sig jul tänkte jag att jag skulle kunna ge er en julspecial!

Så "julspecialen" kommer vara lite juliga bilder på Sally och Pelle :)

 

Så, titta och njut ;).                                          

//Filippa

Av Filippa - 19 december 2013 06:42

Hola!

 

Idag är det en lite speciell dag i skolan, vi ska spela frisbee (stavning?) och volleyboll och så ska vi dansa. Kommer faktiskt bli kul! 

 

Asså seriöst, imorrn slutar vi skolan! Det är helt sjukt asså!

 


Sen ikväll ska jag på min lillasysters avslutning, och några ur släkten kommer. Ska bli kul!

 

Hörs sen!

 

Julgran :D

//Filippa

Av Filippa - 18 december 2013 16:13

Dagen idag har varit rätt chill, först hade vi hemkunskap och vi städade, och sen hade vi inga seriösa lektioner :). Har även fått veta lite betyg denna veckan, kan lugnt säga att jag är mer än nöjd.

 

Jaja, här kommer Dagens.

Tröja: Asos.com

Leggins: Bik Bok

 

Armband: Hittade i mammas armbands låda.


 

//Filippa


Av Filippa - 18 december 2013 06:57

Onsdag nurå, bara tre dagar kvar sen loooov!

 


Idag ska jag inte göra något speciellt, utom att ta in julgranen! Wiiee!

Skoldagen börjar med hemkunskap, som ju inte är så hemskt. Men jag kommer hem vid fyra sen.

 

Jaja vi får höras senare!

                         

 

(Tänkte att jag kunde slänga in lite bilder i ett så tråkigt inlägg)

//Filippa

Av Filippa - 17 december 2013 17:00

Hej!

 

Nu hade jag tänkt att skriva lite om en utav mina största hobbysar, nämligen Modellhästar!

 

Modellhästar tänker ni, är inte det typ leksaker? Jo visst, för några kanske. Men för mig är det en hel värld med saker att göra! Man kan göra utrustning till dom, måla om dom, verkligen samla på dom! Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör att jag dras så till detta, men nånting är det!

 

Det började med att jag fick en Schleich häst av mormor och morfar. Efter det har det bara eskalerat, och nu har jag både Schleich, Safari LTD, CollectA och Breyer. Det finns en hel värld där ute med flera olika märken! Jag och min kompis räknade ihop att jag har köpt modellhästar för (!) ca 7000 kr, vilket är ganska mycket ;). Men för mig är det värt det!

 

Jag har då ca 100 Schleich hästar, som är ett tyskt märke som man kan köpa i vanliga leksaks affärer här i Sverige. Jag gillar dom för att dom inte kostar skjortan, men fortfarande ser väldigt realistiska ut. 

 

 

Jag har tio Breyer hästar, som är ganska stora. Dessa är dyrare, dom brukar kosta runt 400 st. Breyer kan man mesta dels få tag på i USA, men jag har hittat några sidor i Sverigfe där dom går att få tag på. Breyer hästar är det något speciellt med, j´som jag inte kan sätta fingret på. Varje gång jag ser en Breyer blir jag glad, som när ett litet barn ser en leksak de älskar! Bättre än så kan jag inte förklara det... 

 

 

Det får duga för denna gången, om ni vill veta mer så är det bara att slänga iväg en kommentar så ska jag göra mitt bästa!

//Filippa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards